ALKÜ’de 18 Haziran’da düzenlenen mezuniyet töreninde yaşanan bu anlamlı hikâye, azim, mücadele ve aile dayanışmasının en güzel örneklerinden biri olarak hafızalara kazındı.
KIZININ HASTALIĞINI ÖĞRENDİĞİ GÜN EĞİTİM HAYATINA BAŞLADI
Alanyalı Selda Özlem, iki yıl önce girdiği Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın ardından ALKÜ ALTSO Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı’nı kazandı. Ancak üniversiteye kayıt yaptırmasının hemen ardından ailesini sarsan bir haber aldı.
Ankara Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden mezun olan 22 yaşındaki kızı İlayda Özlem’e Hodgkin Lenfoma (Lenf Kanseri) teşhisi konuldu.
Kızının hastalığını öğrenmesinin ardından okulunu bırakmayı düşünen Selda Özlem, kızının sözleriyle yeniden ayağa kalktı. İlayda Özlem’in, “Anne, eğer sen düşersen ben de kanseri yenemem. Bana söz verdiğin gibi o diplomayı alacaksın.” sözleri, anneye güç verdi.
KEMOTERAPİ SÜRECİNDE EĞİTİM MÜCADELESİ
Kızının tedavi süreci devam ederken eğitim hayatına da devam eden Selda Özlem, tüm zorluklara rağmen derslerinden kopmadı. Kemoterapi dönemlerinde zaman zaman devamsızlık yapmak zorunda kalsa da okulda öğrenci temsilciliği ve kalite yönetim sistemi çalışmalarında aktif görev aldı.
Yaşadığı süreci anlatan Özlem, “Hep pozitif düşünerek birbirimize destek olduk. Okuldayken aklım hep kızımdaydı ama başarmak zorundaydım.” dedi.
İki yıllık yoğun mücadelenin ardından Selda Özlem, bölüm ikincisi ve okul dördüncüsü olarak mezuniyet başarısı elde etti.
EN BÜYÜK MÜJDE MEZUNİYETTEN BİR GÜN ÖNCE GELDİ
Selda Özlem için en büyük mutluluk ise mezuniyet töreninden bir gün önce yaşandı.
Kızı İlayda Özlem’in son sağlık kontrollerinde yapılan PET taramasının temiz çıktığı ve kanseri yendiği haberi aileyi sevince boğdu.
Ertesi gün mezuniyet kürsüsüne çıkan Selda Özlem, hem diplomasını aldı hem de kızının sağlığına kavuşmasının mutluluğunu yaşadı.
“BU BAŞARI MÜCADELE EDENLERE UMUT OLSUN”
Mezuniyet sonrası duygularını paylaşan Selda Özlem, yaşadığı sürecin yalnızca bir eğitim hikâyesi olmadığını belirterek şunları söyledi:
“Bu başarı benim için sadece bir mezuniyet hikâyesi değil, aynı zamanda ailece verdiğimiz büyük bir mücadelenin sembolüdür. Kızımın yaşam enerjisi ve mücadele gücü hepimize örnek oldu. Bana verdiği en büyük destek ise eğitimimi yarıda bırakmamam yönündeki ısrarıydı. Ona verdiğim sözü tuttum.”
Başarısını kızı İlayda Özlem ve eşi Orhan Özlem’e ithaf eden Selda Özlem, hikâyesinin sağlık sorunları veya farklı zorluklarla mücadele eden insanlara umut vermesini istediğini ifade etti.
YENİ HEDEFİ AKADEMİSYENLİK
Turizm sektöründen emekli olan Selda Özlem, eğitim hayatına devam etmeyi planladığını belirterek hedefinin Turizm Fakültesi’ni tamamladıktan sonra akademisyen olmak olduğunu söyledi.
Özlem ayrıca eğitim sürecinde kendisine destek olan ALTSO Turizm Meslek Yüksekokulu akademisyenlerine ve arkadaşlarına teşekkür etti.
ALKÜ mezuniyet töreninde yaşanan bu anlamlı hikâye, hayallerin peşinden gitmek için hiçbir zaman geç olmadığını ve azimle verilen mücadelenin sonunda başarıya ulaşılabileceğini bir kez daha gösterdi.