Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Cem Özcan, 2026 turizm sezonuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Sezonun Mart ayında umutla başladığını ifade eden Özcan, bölgesel gelişmeler ve sınır komşularındaki savaşların özellikle erken rezervasyon dönemini olumsuz etkilediğini söyledi.

ERKEN REZERVASYONLARDA KAYIP YAŞANDI

Mart ayında başlayan sezonun beklenen ivmeyi yakalayamadığını belirten Özcan, özellikle Nisan ve Mayıs aylarında turizm sektörünün zorlandığını ifade etti.

Özcan, “Mart ayında umutla başladığımız sezon, bölgemizde yaşanan gelişmeler nedeniyle özellikle erken rezervasyonlarda önemli kayıplarla karşılaştı. Nisan ve Mayıs aylarını düşük sezon olarak geçirdik. Bu dönemde sektörümüz ekonomik anlamda zorlandı ve beklenen hareketlilik oluşmadı” dedi.

BAYRAM TATİLİ KISA SÜRELİ CANLILIK GETİRDİ

Kurban Bayramı tatilinin dokuz güne çıkarılmasının bölge turizmine olumlu yansıdığını belirten Özcan, bu dönemde otellerde doluluk oranlarının yükseldiğini ancak hareketliliğin kalıcı olmadığını söyledi.

“Bayram tatili bölgemize kısa süreli de olsa nefes aldırdı. Otellerimizde doluluklar arttı ancak bayram sonrasında tekrar bir yavaşlama yaşandı. Şu an için rezervasyonlar ağırlıklı olarak son dakika satışlarıyla ilerliyor” ifadelerini kullandı.

Sanayi Esnafından Tartışmalı Açıklamalara Tepki: “Alanya’da Kimse Ayrıştırılamaz”
Sanayi Esnafından Tartışmalı Açıklamalara Tepki: “Alanya’da Kimse Ayrıştırılamaz”
İçeriği Görüntüle

“OTELLERİMİZ TAM ANLAMIYLA DOLU DEĞİL”

Yüksek sezon olarak kabul edilen Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarının sektör açısından belirleyici olacağını vurgulayan Cem Özcan, son dakika rezervasyonlarında artış yaşandığını ancak dolulukların henüz istenilen seviyeye ulaşmadığını belirtti.

“Otellerimiz tamamen dolu diyemeyiz. Ancak son dakika rezervasyonlarında artış gözlemliyoruz. Temennimiz bu hareketliliğin önümüzdeki haftalarda daha da artması ve sezonun geri kalan bölümünün beklentilerimizi karşılamasıdır” dedi.

“MALİYETLER KARLILIĞI ERİTİYOR”

Turizm sektörünün en büyük sorunlarından birinin yükselen maliyetler olduğunu söyleyen Özcan, gelir-gider dengesinin giderek bozulduğunu ifade etti.

“Bugün en büyük problemimiz maliyetlerdeki sürekli artışa rağmen döviz kurunun aynı oranda yükselmemesidir. Gelirlerimizle giderlerimiz arasındaki makas giderek daralıyor. Bu durum işletmelerimizin kârlılığını ciddi şekilde düşürüyor. Turizm sektörünün sürdürülebilirliği için bu konuda destekleyici adımlara ihtiyaç duyuyoruz” diye konuştu.

“BEREKETLİ BİR SEZON OLSUN”

Açıklamasının sonunda turizm sektörüne seslenen Özcan, sezonun geri kalan bölümüne ilişkin umutlu olduklarını belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Alanya turizmi için önümüzdeki dönemin daha hareketli geçmesini temenni ediyor, tüm işletmelerimize bol misafirli, bereketli ve kazançlı bir sezon diliyorum.”