ALANYA HABERLERİ

Alanya’da Atık Yağ Kampanyasında Rekor Artış: 3 Ayda 572 Litre Yağ Geri Dönüşüme Kazandırıldı

Alanya Belediyesi tarafından düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası başarıyla tamamlandı. Üç ay süren kampanya kapsamında toplanan 572 litre atık yağ geri dönüşüme kazandırılırken, geçen yıla göre yaklaşık 2,5 kat artış sağlandı.

Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından çevrenin korunması, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve geri dönüşüm bilincinin artırılması amacıyla yürütülen kampanya, 25 Şubat 2026 ile 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Kampanyaya çevre duyarlılığı yüksek 51 vatandaş katılırken, toplam 572 litre bitkisel atık yağ toplanarak geri dönüşüm sistemine dahil edildi.

HER 5 LİTRE ATIK YAĞA 1 LİTRE YENİ YAĞ VERİLDİ

Toplanan atık yağlar, Alanya Belediyesi’nin anlaşmalı olduğu ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılan geri dönüşüm firmasına teslim edildi.

Kampanya kapsamında vatandaşlara teşvik amacıyla, teslim edilen her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ hediye edildi.

1 LİTRE ATIK YAĞ, 1 MİLYON LİTRE SUYU KİRLETEBİLİR

Uzmanlar, bitkisel atık yağların lavaboya veya kanalizasyona dökülmesinin ciddi çevresel sorunlara yol açtığını belirtiyor. Sadece 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiğine dikkat çekilirken, atık yağların su canlılarının yaşamını tehdit ettiği ve altyapı sistemlerinde tıkanmalara neden olduğu ifade ediliyor.

ALANYA’DA ÇEVRE BİLİNCİ GÜÇLENİYOR

2026 yılında elde edilen sonuçlar, Alanya’da sıfır atık ve geri dönüşüm çalışmalarına yönelik toplumsal farkındalığın arttığını ortaya koydu.

Alanya Belediyesi, sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda atık yönetimi, geri dönüşüm ve çevre bilincini artırmaya yönelik projelerini sürdüreceğini açıkladı.