Alanya Orman İşletme Müdürlüğü, hafta sonundan itibaren bölgede etkisini gösterecek olumsuz hava koşulları nedeniyle vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden alınan verilere göre, cumartesi gününden itibaren üç gün boyunca yüksek sıcaklık, düşük nem oranı ve kuvvetli rüzgârın etkili olması bekleniyor. Yetkililer, bu hava şartlarının orman yangını riskini ciddi ölçüde artıracağına dikkat çekti.
EKİPLER 24 SAAT TEYAKKUZDA
Yapılan açıklamada, Alanya Orman İşletme Müdürlüğü ekiplerinin ormanları korumak amacıyla 24 saat esasına göre görev başında olduğu belirtilerek, olası yangınlara karşı tüm hazırlıkların tamamlandığı ifade edildi.
VATANDAŞLARA HAYATİ ÇAĞRI
Yangın riskinin en aza indirilmesi için vatandaşlardan şu kurallara hassasiyetle uymaları istendi:
- Ormanlık alanlarda ve yakın çevresinde ateş yakılmaması,
- Sönmemiş sigara izmariti ile yangına neden olabilecek atıkların doğaya bırakılmaması,
- Duman, alev veya şüpheli herhangi bir durumun vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirilmesi.
"ORMANLARIMIZ GELECEK NESİLLERİN EMANETİ"
Açıklamada, ormanların yalnızca bugünün değil gelecek nesillerin de en değerli mirası olduğu vurgulanarak, bu doğal zenginliğin korunmasının herkesin ortak sorumluluğu olduğu ifade edildi.
Yetkililer, vatandaşların göstereceği duyarlılığın olası yangınların önlenmesinde büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, destek ve iş birliği için teşekkür etti.





