Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirten Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bekleyen tüm Türk gemilerinin emniyetli şekilde çıkış yaptığını duyurdu.
"TÜM GEMİLERİMİZ GÜVENLE ÇIKIŞ YAPTI"
Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır."
BASRA KÖRFEZİ'NDE BEKLEYEN GEMİ YOK
Uraloğlu, mevcut durumda Basra Körfezi'nden ayrılmak isteyen herhangi bir Türk sahipli geminin bulunmadığını da belirtti.
Yetkililer, bölgedeki deniz trafiğinin ve güvenlik gelişmelerinin ilgili kurumlar tarafından anlık olarak takip edildiğini ifade etti.
GELİŞMELER YAKINDAN İZLENİYOR
Hürmüz Boğazı, dünya enerji ticareti açısından kritik geçiş noktalarından biri olmayı sürdürürken, bölgede yaşanan gelişmelerin Türk denizcilik sektörü üzerindeki olası etkileri de yakından izlenmeye devam ediyor.
Bakanlık, ihtiyaç duyulması halinde Türk bayraklı ve Türk sahipli gemilere yönelik gerekli koordinasyon ve destek çalışmalarının sürdürüleceğini bildirdi.