EKONOMİ

Enerji Tasarrufu Sağlayan İşletmelere 18 Milyon Lirayı Aşan Hibe Desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla yeni bir destek programını devreye alıyor. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında, 18 milyon lirayı aşan hibe desteği verilecek.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayide enerji verimliliğini artıracak yeni bir teşvik programını hayata geçiriyor.

Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı ile enerji tüketimini azaltan ve karbon emisyonunu düşüren işletmeler önemli ölçüde hibe desteğinden yararlanabilecek.

ENERJİ GİDERLERİNİN YÜZDE 30'U KARŞILANACAK

Program kapsamında belirlenen performans kriterlerini yerine getiren işletmelere, enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe desteği sağlanacak.

Destek tutarının 18 milyon lirayı aşabileceği belirtilirken, programın işletmelerin enerji maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra çevresel sürdürülebilirliğe de katkı sağlaması hedefleniyor.

ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE KARBON AZALTIMI HEDEFLENİYOR

EKA Destek Programı ile sanayi kuruluşlarının enerji verimliliği yatırımlarını artırması, karbon salımını azaltması ve daha çevreci üretim süreçlerine geçiş yapması amaçlanıyor.

Bakanlık, program sayesinde hem işletmelerin rekabet gücünün artırılmasını hem de Türkiye'nin enerji verimliliği ve iklim hedeflerine katkı sağlanmasını hedefliyor.

İŞLETMELERE YENİ TEŞVİK

Yeni destek mekanizmasının, özellikle enerji yoğun sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler için önemli bir finansman imkânı sunması bekleniyor. Başvuru süreci ve uygulama esaslarının ise Bakanlık tarafından yapılacak duyurularla kamuoyuna açıklanacağı bildirildi.