İtalyan ANSA ajansının haberine göre, Piacenza kenti yakınlarındaki bir bağda çalışan 61 yaşındaki kişi, aşırı sıcakların etkisiyle yaşamını yitirdi. Öğle saatlerinde kardeşi tarafından hareketsiz halde bulunan işçiye sağlık ekipleri müdahale etti ancak tüm çabalara rağmen kurtarılamadı.
TARLADA ÇALIŞANLAR SICAKLARIN KURBANI OLDU
Son günlerde İtalya'nın farklı bölgelerinde benzer ölümler yaşandı. Milano yakınlarındaki Lodi kentinde tarlada çalışan 57 yaşındaki bir kişi, Pavia kentinde 56 yaşındaki bir vatandaş ve Napoli'de yaşayan evsiz bir kişi de aşırı sıcaklar nedeniyle hayatını kaybetti.
Böylece ülkede sıcak hava dalgasına bağlı can kaybı sayısı 4'e yükseldi.
17 KENT İÇİN KIRMIZI ALARM
İtalya Sağlık Bakanlığı, yüksek risk taşıyan kentler listesini güncelledi. Daha önce kırmızı alarm verilen Roma, Milano, Floransa, Torino, Venedik, Bologna ve Verona'nın da aralarında bulunduğu 16 kente Bari de eklendi.
Yetkililer, özellikle yaşlılar, kronik hastalar ve açık alanda çalışan vatandaşları günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda uyardı.
SICAKLIKLAR HAFTA SONU ZİRVE YAPACAK
Ülkede bugün hava sıcaklığı birçok bölgede 36 dereceye ulaşırken, yarın termometrelerin 37 dereceyi göstermesi bekleniyor.
Meteoroloji uzmanları, Afrika üzerinden gelen sıcak hava dalgasının etkisini artıracağını ve hafta sonu sıcaklıkların yılın en yüksek seviyelerine çıkabileceğini belirtiyor.
KLİMA ARIZALARI VE ELEKTRİK KESİNTİLERİ YAŞANIYOR
Aşırı sıcaklar yalnızca insan sağlığını değil, altyapıyı da olumsuz etkiliyor. İtalya'nın en önemli kültürel merkezlerinden biri olan Floransa'daki Uffizi Galerisi'nde yüksek sıcaklık nedeniyle havalandırma ve klima sistemlerinde arıza meydana geldi.
Yaşanan teknik sorun nedeniyle müzede bilet satışları geçici olarak durdurulurken, ziyaretçi girişleri sınırlandırıldı. Müze önünde uzun kuyruklar oluştuğu bildirildi.
Öte yandan son günlerde Torino başta olmak üzere bazı kentlerde klima kullanımının artmasına bağlı olarak elektrik kesintileri de yaşandığı belirtildi.
Yetkililer, sıcak hava dalgasının etkisini sürdürmesi nedeniyle vatandaşların bol sıvı tüketmeleri, güneş altında uzun süre kalmamaları ve zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamaları yönünde uyarılarını sürdürüyor.