TBMM’YE BİR AYDA BİNDEN FAZLA BAŞVURU
TBMM Dilekçe Komisyonu’nun Mayıs ayı faaliyet raporuna göre, vatandaşlar tarafından komisyona bin 76 başvuru yapıldı. Başvuruların 163’ü kadın vatandaşlardan gelirken, en yoğun başvurular çalışma hayatı, sosyal güvenlik ve adalet alanlarında gerçekleşti.
Komisyona en fazla dilekçe gönderen iller ise İstanbul, Ankara ve İzmir oldu.
KADINLARA ASKERLİK VE BEDELLİ ASKERLİK İÇİN TALEP
Komisyona ulaşan dikkat çekici talepler arasında, 20 yaşını dolduran kadınlar için zorunlu askerlik uygulamasının hayata geçirilmesi ve bedelli askerlik ücretinin taksitlendirilmesi yönündeki başvurular yer aldı.
Bunun yanı sıra vatandaşlar, çeşitli konularda yeni düzenlemeler yapılmasını istedi.
DİKKAT ÇEKEN DİĞER TALEPLER
TBMM’ye iletilen dilekçelerde şu talepler de yer aldı:
- Ev hanımlarına SGK prim desteği verilmesi
- Çocuk hastalıklarında ebeveyn refakatinin yasal güvence altına alınması
- Uzun süre boş tutulan konutlardan “boş konut vergisi” alınması
- Düğün ve nişan gibi törenlerin ekonomik yük nedeniyle yasaklanması
- Her vatandaşa ücretsiz internet kotası sağlanması
- Sigara ve alkol kullananların sağlık giderlerinin devlet tarafından karşılanmaması
- 25 yıl evli ve en az üç çocuk sahibi ailelere ÖTV’siz araç hakkı verilmesi
- 5 ve daha fazla çocuklu ailelere vergi muafiyeti uygulanması
- Bedelli askerlik ücretinin taksitlendirilmesi
- Sahipli kedi ve köpekler için yıllık hayvan sahipliği vergisi getirilmesi
KOMİSYON TALEPLERİ DEĞERLENDİRİYOR
TBMM Dilekçe Komisyonu, vatandaşlardan gelen talep ve şikâyetleri değerlendirerek ilgili kurumlara iletmeye ve sorunların çözümüne katkı sağlamaya devam ediyor.
Komisyona iletilen dilekçeler, toplumun farklı kesimlerinin beklenti ve taleplerini ortaya koyan önemli bir veri kaynağı olarak değerlendiriliyor.



