Antalya 2. Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görülen duruşmaya davacı site sakini Hediye Hin ile taraf avukatları katıldı. Mahkeme, dosyada bulunan belgeler ve tarafların sunduğu dilekçeleri inceleyerek dava şartlarının oluştuğuna hükmetti ve yargılamanın devamına karar verdi.
BİLİRKİŞİ İNCELEMESİ YAPILACAK
Duruşmada davacı taraf, delillerin toplanmasını ve gerekli görülmesi halinde tanıkların dinlenmesini talep etti. Davalı taraf ise bazı davalılar yönünden husumet itirazında bulundu.
Mahkeme, siteye ait karar defteri, genel kurul çağrı belgeleri ve hazirun cetvelinin dosyaya sunulmasına hükmetti. Ayrıca bilirkişi incelemesinin yapılabilmesi için davacı tarafa 5 bin liralık bilirkişi ücretini yatırması amacıyla iki haftalık kesin süre verildi.
Dava, eksik belgelerin tamamlanması ve bilirkişi sürecinin ardından görülmek üzere ileri bir tarihe ertelendi.
“120 BİN LİRA EK ÖDEME ALINDI”
Duruşmanın ardından açıklama yapan davacı Hediye Hin, ocak ayında kat maliklerinden 120 bin lira ek ödeme talep edildiğini, daha sonra ise aylık aidatın 20 bin lira olarak belirlendiğini söyledi.
Söz konusu rakamların hangi hesaplamalara dayanılarak oluşturulduğunun açıklanmadığını öne süren Hin, aidat ve ek ödeme kararlarının şeffaf olmadığını savundu.
ORTAK ALANLARDA KISITLAMA İDDİASI
Hin, ek ödemeleri gerçekleştirmeyen bazı kat maliklerine yönelik ortak kullanım alanlarında çeşitli kısıtlamalar uygulandığını da iddia etti.
Asansör, su, elektrik, klima ve VRV sistemlerinin devre dışı bırakılması nedeniyle site sakinlerinin mağduriyet yaşadığını öne süren Hin, yaşananların görüntülerle kayıt altına alındığını ifade etti.
MAHKEMENİN KARARI BEKLENİYOR
Konyaaltı'ndaki lüks sitede aidat ve ek ödeme uygulamalarına ilişkin açılan dava, yüksek aidat tartışmalarını yeniden gündeme taşırken, bilirkişi incelemesi ve mahkeme sürecinin ardından verilecek karar merakla bekleniyor.




