EKONOMİ

Dünya Bankası’ndan Türkiye’ye 400 Milyon Euroluk Destek: Enerjide Dönüşüm Hızlanacak

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Dünya Bankası tarafından Türkiye’ye sağlanan 400 milyon euro tutarındaki uzun vadeli ve uygun koşullu finansmanın yenilenebilir enerji yatırımlarında kullanılacağını açıkladı.

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Bakan Şimşek, Türkiye’nin enerji alanındaki dönüşümünün büyük önem taşıdığını vurguladı. Son 23 yılda enerji ithalatına toplam 1,1 trilyon dolar ödeme yapıldığını belirten Şimşek, yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının payını artırmanın stratejik bir zorunluluk olduğunu ifade etti.

“ENERJİDE DÖNÜŞÜMÜ HIZLANDIRIYORUZ”

Şimşek açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Son 23 yılda toplam enerji ithalatımız 1,1 trilyon dolara ulaştı. Enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltıyor, kaynaklarımızı katma değer zincirinde daha yukarı çıkmamızı sağlayacak alanlara yönlendiriyoruz.”

400 MİLYON EURO YENİLENEBİLİR ENERJİYE AKTARILACAK

Dünya Bankası’ndan sağlanan 400 milyon euroluk finansmanın, yenilenebilir enerji yatırımlarını desteklemek ve Türkiye’nin enerji altyapısını daha güçlü hale getirmek amacıyla kullanılacağını belirten Şimşek, bu kaynakla birlikte yeşil dönüşüm sürecinin hız kazanacağını söyledi.

Bakan Şimşek, “Dünya Bankasından sağlanan 400 milyon euro tutarındaki uzun vadeli ve uygun koşullu finansmanla yenilenebilir enerji yatırımlarını destekliyor, enerjide dönüşümü hızlandırarak dayanıklılığımızı güçlendiriyoruz.” dedi.