EKONOMİ

Emekli Oldu, Atıl Arazide Servet Yetiştirdi: Salepte 1 Tonluk Hasat Bekliyor

Zonguldak’ın Karadeniz Ereğli ilçesinde yaşayan 52 yaşındaki Arzu Marankoz, emeklilik sonrası köyündeki atıl araziyi değerlendirmek için başladığı salep üretiminde büyük başarı yakaladı. Tarım ve Orman Müdürlüğünden özel izin alarak yetiştirdiği salep orkidelerinde bu yıl 1 tonluk rekolte hedefleniyor.

Sağlık sektöründeki görevinden emekli olduktan sonra doğup büyüdüğü köyde üretime yönelen Arzu Marankoz, değerlendirilmeden kalan arazisini ekonomiye kazandırmak için kolları sıvadı.

Tarım ve Orman Müdürlüğünün izniyle salep orkidesi yetiştirmeye başlayan Marankoz, yıllar içinde üretim kapasitesini artırarak önemli bir başarıya imza attı.

100 BİN YUMRUDAN 1 TON REKOLTE BEKLİYOR

Bu yıl tarlasında yaklaşık 100 bin salep yumrusu bulunan üretici, hasat döneminde 1 ton ürün elde etmeyi hedefliyor.

Yüksek ekonomik değere sahip olan salep bitkisi, kontrollü üretim modeliyle hem doğadaki türlerin korunmasına katkı sağlıyor hem de üreticilere önemli bir gelir kapısı oluşturuyor.

KADIN GİRİŞİMCİLERE ÖRNEK OLDU

Azmi ve üretme isteğiyle dikkat çeken Arzu Marankoz’un hikâyesi, kırsalda üretim yapmak isteyen kadın girişimcilere de ilham oluyor.

Atıl durumdaki arazisini verimli bir üretim alanına dönüştüren Marankoz, sürdürülebilir tarım ve katma değerli ürün yetiştiriciliğinin başarılı örneklerinden biri olarak gösteriliyor.