İspanya'da uzun süredir gündemde olan dava kapsamında Başbakan Pedro Sanchez'in eşi Begona Gomez, "nüfuzun kötüye kullanılması, iş dünyasında yolsuzluk, zimmet ve görevi kötüye kullanma" suçlamalarıyla yargılanıyor.
Soruşturmayı yürüten hakim Juan Carlos Peinado tarafından alınan karar doğrultusunda Gomez, mahkemeye giderek pasaportunu teslim etti. Mahkeme ayrıca Gomez'e ayda iki kez imza verme zorunluluğu getirdi.
YURT DIŞINA ÇIKAMAYACAK
Mahkemenin aldığı ihtiyati tedbir kararı kapsamında Begona Gomez, dava sonuçlanıncaya kadar İspanya dışına çıkamayacak.
Gomez'in son olarak yaklaşık iki ay önce Başbakan Pedro Sanchez'in Çin ziyaretine eşlik ettiği belirtilirken, yeni karar sonrası tüm yurt dışı seyahatleri askıya alınmış oldu.
Aynı tedbirlerin, Başbakanlık tarafından görevlendirilen ve Gomez'in yakın çalışma ekibinde yer alan Cristina Alvarez için de uygulandığı bildirildi.
KAÇMA RİSKİ GEREKÇESİ TARTIŞMA YARATTI
Hakim Peinado'nun kararında kaçma ihtimaline dikkat çekmesi ve polis teşkilatının olası bir kaçış girişiminde yardımcı olabileceğine yönelik değerlendirmesi ülkede tartışmalara neden oldu.
Söz konusu ifadelerin ardından İspanya Yargı Genel Kurulu (CGPJ), hakim hakkında disiplin soruşturması başlatılması yönünde karar aldı.
24 YILA KADAR HAPİS İSTEMİ
Hazte Oir Derneği tarafından yapılan suç duyurusunun ardından açılan davada Begona Gomez hakkında 24 yıla kadar hapis cezası talep ediliyor.
Davada Gomez'in bazı şirketlerle ilişkilerinde nüfuzunu kullandığı, kamu desteklerinden yararlanılmasını sağladığı ve Madrid Complutense Üniversitesi bünyesinde yürütülen bazı projelerde kişisel konumundan faydalanarak sponsorluk ve mali avantaj elde ettiği iddia ediliyor.
Soruşturma kapsamında kamu kaynaklarının usulsüz kullanıldığı yönündeki iddialar da incelenirken, dava süreci İspanya kamuoyunda yakından takip edilmeye devam ediyor.




