Bakan İbrahim Yumaklı, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında bu yıl 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlının doğaya bırakılacağını belirtti.
Yumaklı, her yıl üretim merkezlerinde yetiştirilen keklik ve sülünlerin uygun yaşam alanlarına salındığını ifade ederek, bu yılki hazırlıkların da tamamlandığını söyledi.
KENE VE KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI DOĞAL MÜCADELE
Doğaya bırakılacak keklik ve sülünlerin, özellikle tarımsal üretime zarar veren kahverengi kokarca ile insan sağlığını tehdit eden kene popülasyonunun kontrol altına alınmasına biyolojik destek sağlayacağı belirtildi.
Bakan Yumaklı, “62 ilde, 156 farklı alanda keklik ve sülün salımları gerçekleştirilecek. Salınacak türler, kene ve kahverengi kokarca ile biyolojik mücadeleye destek verecek.” ifadelerini kullandı.
DOĞAL DENGENİN KORUNMASINA KATKI SAĞLAYACAK
Tarım ve Orman Bakanlığı, kimyasal mücadele yöntemlerine alternatif olarak doğal yaşamın dengelerini koruyan biyolojik mücadele çalışmalarını sürdürüyor.
Doğaya kazandırılacak binlerce keklik ve sülünün hem ekosistemin güçlenmesine hem de zararlı türlerle doğal yollarla mücadeleye önemli katkı sunması bekleniyor.




